18 juli 2013

Kläder till barnen

Mina tankar om barnens kläder till bröllopet. Alla bilder är från Lindex
En sak som jag har börjat fundera på är vad barnen ska ha på sig på vår bröllopsdag. Lilleman kommer att vara ca 3 år och Knyttet ca 6 månader när vi gifter oss. Jag är lite allergisk på att (i mitt tycke) "klä ut" små barn i kostym och slips. Jag hade kunnat tänka mig en finare skjorta och väst, men eftersom treåringen verkligen HATAR att ha på sig skjorta och eftersom barnen bara kommer att vara med vid vigseln och inte vid middagen så kommer vi nog satsa på kläder som de kan ha även vid andra tillfällen.

Jag vill gärna att barnen ska ha liknande kläder på sig och är just nu inne på beigea eller mörkblå chinos tillsammans med en vit överdel. Jag tycker att det är fint samtidigt som kläderna även kan funka på förskolan efteråt. Jag ska försöka hinna en runda på stan denna eller nästa vecka för att se vad jag kan hitta. Jag gillar Lindex barnkläder så där blir det garanterat ett besök.

En sak är säker: Det är mycket enklare att hitta finkläder till små flickor än vad det är till små pojkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar