26 april 2013

Hemligt bröllop

Jag såg nyss på facebook att en bekant till mig har gift sig i hemlighet. Det var bara hon och hennes man samt två vittnen med på vigseln och sedan hade brudparet åkt direkt på bröllopsresa. Ibland känner jag att vi också skulle ha gjort så. Trots att vi kommer att ha ett litet bröllop så lägger vi ner en hel del pengar på det. Maxbudgeten är 70.000 kr, men vår primära överslagsbudget landar på 62.500 kr. Det finns en hel del annat man hade kunnat göra för de pengarna. Betala av mitt billån till exempel...

Jag hoppas att vi i slutändan ska tycka att det var värt att spendera pengar på vårt bröllop. Men det är klart att man funderar ibland på om det inte bara vore enklare att "rymma".

1 kommentar:

  1. Jag tror att man ångrar sig om man inte lägger lite krut och pengar på sitt bröllop. Men det är bara så jag känner. Var och en bestämmer ju detta själv. men visst tänker jag så som du också.

    SvaraRadera