18 juni 2013

Don't tell the Bride






 

Don't tell the Bride går på både TLC och Sjuan. Programmet går ut på att brudgummen får tre veckor på sig att själv planera ett bröllop för 100 000 kr. Bruden får inte vara med i planeringen och vet ingenting förrän hon träffar sin make vid altaret. Jag tycker att det är ett rätt underhållande program. Speciellt den brittiska versionen som är ett av mina favoritprogram när det kommer till bröllop. Den norska och svenska varianten av programmet (Brud i blinde/Min mans bröllop) känns däremot alldeles för regisserat och uppgjort för min smak.

Betyg: 5 bröllopstårtor av 5 möjliga.

Tidigare inlägg med recensioner av TV-program som handlar om bröllop kan ni hitta under etiketten "Tv" här till höger.

2 kommentarer:

  1. jag gillar det programmet....tycker det är lite komiskt att ingen verkar ha så stort förtroende för att killen ska klara det och speciellt den blivande bruden.
    visste inte om att det har gått här in i sverige eller i norge!

    SvaraRadera
  2. Den svenska och norska versionen har gått på TLC

    SvaraRadera