29 juni 2013

Tvivlaren

Överdelen på min klänning (rosetten är avtagbar)
En av sakerna som drog mig till klänningen jag tillslut bestämde mig för är den genomskinlig spetsen som axelbanden är gjorda av. Men när jag stod hos sömmerskan igår med klänningen på mig började jag plötsligt att tvivla. Vill jag verkligen ha axelband av genomskinlig spets? Vi började diskutera att byta ut axelbanden mot andra eller att lägga vitt tyg bakom spetsen så att den inte blev genomskinlig längre. Det är konstigt hur man helt plötsligt kan börja tvivla på något som från början var det som man föll för hos en klänning. Jag bestämde mig tillslut för att låta axelbanden vara som de är tillsvidare. Ska känna hur det känns nästa gång jag provar klänningen, men troligtvis kommer jag att behålla spetsen som den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar