31 maj 2013

Till sömmerskan idag

Mina klänningar från Landy före besök hos sömmerska (ursäkta dåliga mobilbilder)
Igår lyckades jag trots allt att prova klänning nr 2 från Landy. Den var lite svår att krångla sig i på grund av de för små öppningarna för armarna, men tillslut lyckades jag. Från början hade jag inte ens tänkt bry mig om att försöka prova den andra klänningen ordentligt, men det är jag glad att jag gjorde för OM sömmerskan kan fixa det som behöver fixas så tror jag att det lutar åt att jag kommer att använda klänning nr 2. Den känns mer som mig och det känns som den gör min kroppsform mer rättvisa. Däremot måste överdelen fixas till. Urringningen måste bli djupare och hålen för armarna större. Den är även rätt genomskinlig så jag ska kolla med sömmerskan om den kan fodras på något sätt.

Om sömmerskan av någon anledning bedömer att det inte går att ordna klänning nr 2 så som jag vill ha den så kommer jag att använda klänning nr 1. Klänning nr 1 har dock fler saker som sömmerskan behöver hjälpa mig med. Exempelvis måste livet kortas, släpet tas bort och den inbyggda bh:n avlägsnas.

Jag gillar överdelen på klänning nr1 och underdelen på klänning nr 2. Men jag tror att klänning nr 2 kan bli finast om den går att fixa till så som jag tänkt mig.

Kl 14:30 idag har jag en tid bokad hos sömmerskan. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar