31 maj 2013

Varit hos sömmerskan

Nu har jag varit hos sömmerskan med mina klänningar. Enligt henne skulle det troligtvis inte vara några problem att fixa klänning nr 2 så att den blir så som jag vill ha den. Därför tittade vi inte ens på den första klänningen. Hon ska förlänga axelpartiet så att ringningen sänks och ta ut vadderingen som finns vid bysten. När hon har gjort det ska vi göra en andra provning och om jag blir nöjd så ska vi gå vidare och även öppna upp urringningen och lägga in ett extra foder i klänningen så att den inte blir så genomskinlig. Hon kommer troligtvis även att fästa tyll vid fodret längst ner så att formen på klänningen syns bättre utan att jag behöver ha en underkjol.

Hon beräknade att jag skulle få betala mellan 1000 kr och 2000 kr för allt detta. Helt ok enligt mig.

Nu skulle sömmerskan på semester i två veckor, men ungefär i slutet av juni trodde hon att det skulle bli läge med en andra provning av min klänning. Det är ju inte direkt någon brådska med tanke på att det är 3,5 månader kvar till vårt bröllop.

Jag känner mig väldigt lättad!

1 kommentar:

  1. Jag har fått tag i en billig och bra sömmerska med. Hon ska korta min klänning (jag är lite kort) lite och sy in den.

    SvaraRadera