2 maj 2013

Skönhetsförberedelser

Det finns just nu en tråd på bröllopstorget som handlar om vad man ska göra "kroppsligt" inför bröllopet. De skönhetsförberedelser som jag har tänkt göra är:

  • Manikyr med fransk lackning på mina naturliga naglar. Kommer troligtvis inte göra någon nagelförlängning eftersom jag är nöjd med längden på mina egna naglar.
  • Fotvård (gör ändå det ett antal gånger per år).
  • Klippa mig och färga håret lite mörkare.
  • Förhoppningsvis gå ner så många graviditetskilon som möjligt. Viktnedgången har avstannat nu och jag har ca 5 kg kvar till inskrivningsvikten. Går jag inte ner dem i tid till bröllopet är inte det hela världen, men det vore ju trevligt. 

Eftersom vi gifter oss i september hoppas jag att sommaren blir såpass fin att jag får lite naturlig solbränna lagom till bröllopet. Men jag kommer nog inte jobba aktivt på att bli brun. På bröllopsdagen får jag håret och sminket fixat av min frisör. Känns skönt att slippa ta hand om det själv.

1 kommentar:

  1. Den tråden skulle jag vilja se. Kan du länka den till mig?
    Vore jättegulligt då jag är synskadad och har svårt att hitta trådarna på Bröllopstorget.

    SvaraRadera