24 augusti 2013

Bröllop i sociala medier

Instagram, facebook och blogspot, exempel på sociala medier.
Jag har använt mig en hel del av sociala medier i min bröllopsplanering. Inte bara när det kommer till själva planeringen, utan även när jag vill ha idéer och få tips och inspiration. Förutom olika bröllopsforum är det framför allt Instagram, Facebook och olika bloggar jag läser och använder mig av.

Ni som följt bloggen vet att en av mina främsta inspirationskällor är #bröllop på Instagram. Att få se andras bilder från bröllop kan ge så många idéer. Man kan även hitta nya företag genom Instagram. Jag hittade exempelvis brudsmycken.se via deras Instagramkonto och därifrån beställde jag sedan armbandet jag ska använda på vår bröllopsdag.

Bröllopsbloggar har jag läst sedan lång innan vår förlovning. För mig var det en självklarhet att själv starta en blogg när vi bestämde oss för att gifta oss. Jag bloggar via blogspot men det finns en uppsjö andra portaler att utgå ifrån. Just nu är det ingen annan bröllopsblogg som jag följer regelbundet, men jag har några stycken jag kollar in på ibland. Den här bloggen följde jag iallafall förr. Bloggar är inte bara kul att läsa utan kan även ge en hel del tips och inspiration!

Facebook är en utmärkt kanal när det gäller att ha kontakt med olika företag. Ofta tycker jag att man får snabbare svar via ett företags facebooksida än genom mejl till samma företag. Jag kontaktade exempelvis Landybridal via facebook när jag hade frågor om min klänning som jag beställde via dem. Väldigt smidigt! Facebook är även användbart för att få tips och information, exempelvis via Bröllopsguidens facebookkonto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar