17 augusti 2013

Har sålt min första klänning

Den första klänningen jag beställde och som numera har flyttat till ett nytt hem.
I fredags bestämde jag mig för att lägga ut den första klänningen jag beställde på Blocket. Jag älskar den, men vad ska jag med två brudklänningar till? Jag har hört att det ska vara svårt att sälja begagnade brudklänningar så därför la jag ut den för endast 500 kr, dvs en tredjedel av vad jag betalade. Jag vill ju bara bli av med den. Att sälja en begagnad brudklänning är ju typ aldrig en bra affär...

Jag fick snabbt tre stycken som var intresserade. En av tjejerna var här idag och provade den, och hon köpte den! Mindre än två dagar låg annonsen ute på Blocket! Tjejen som köpte den gjorde ett riktigt kap och jag sa att hon kan säkert sälja den igen sen och få ut MER pengar för den. Haha! Kul att klänningen kan göra någon annan glad. :)

Jag tror att det är en kombination av lågt pris och klänningsmodellen som gjorde att jag fick sålt den så fort. De flesta begagnade klänningarna jag har sett är axelbandslösa och dessutom rätt mycket dyrare. Dessutom var min säljtext rätt saklig. Ingenting om att klänningen är "fantastiskt", "underbar" eller någon annan subjektiv känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar