20 augusti 2013

Provat klänningen

Min klänning
Idag har jag varit hos sömmerskan och klämt lite på min klänning. Ändringarna hon gjort sen sist är att sy in ett extra foder, sy in lite tyll längst ner och lite annat allmänt fix. Jag är fortfarande lite osäker på den raka ringningen under spetsen på framsidan och skulle kanske hellre vilja ha den lite mer hjärtformad. Tyvärr kunde hon inte göra så mycket mer åt det utan att spetsen skulle bli förstörd. Jag antar att det är en sån där detalj man kan stirra sig blind på som brud, men som ingen annan lägger märke till.

Nu ska bara klänningen läggas upp några centimeter där fram och sedan är den klar.

2 kommentarer:

  1. Den är verkligen superfin och du kommer inte tänka på dig när det är dags för den stora dagen! Hittade din blogg som blivande brud och är nu fru sedan 12 juli! =) Du har en underbar dag framför dig! /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Nu känns det lite lugnare. Du har nog rätt i att det är en detalj man inte kommer tänka på när det väl är dags. Grattis till bröllopet förresten! :)

      Radera