18 september 2013

Vårt bröllop del 1: Förberedelserna


 


Kl 11:00 på vår bröllopsdag anlände jag till min frisör där jag skulle fixa alla mina skönhetsförberedelser. När jag kom dit var jag redan ordentligt nervös. Frisören började med att ägna nästan en timme till att "preppa" mitt hår inför uppsättningen. Sedan la hon min makeup. Det blev en diskret brudmakeup med fokus på ögonen. Hon la några lösfransar i den yttre ögonvrån som verkligen blev pricken över i:et. Jag hade en guldskimrande ögonskugga och bara ett genomskinligt gloss på läpparna. När makeupen var klar slutförde hon håruppsättningen och satte i hårblomman. Jag blev verkligen jättenöjd!

Vid 12-tiden kom tjejen som skulle fota mig hos frisören. Hon var sedan med tills vi lämnade salongen.

Blivande maken kom färdigfixad till salongen strax efter kl 14. Med sig hade han min brudbukett och lunch till mig. Men jag var för nervös för att äta.

Efter att jag försökt få i min lite lunch hjälpte min frisör mig att få på mig och snöra min klänning. Jag tog även på mig mina örhängen och mitt pärlarmband.

Ca 14:45 lämnade vi salongen för att åka och möta upp fotografen på vår fotoplats. Då var jag så nervös att jag nästan trodde att jag skulle spy.

Fortsättning följer....


♥ Alla bilder är tagna av Julia Ekman.

2 kommentarer: