27 september 2013

Vårt bröllop del 3: Vigseln








Kl 17:00 började vår vigsel. Vi befann oss en trappa upp och när gitarristen började spela gick vi tillsammans ner för trappan och in i salongen där vigseln skulle äga rum.

Ingångsmusiken var Louis Armstrongs We have all the time in the world instrumentalt på gitarr. 
Så fint!

Vigselförrättaren hälsade välkommen och läste den här dikten som vi valt ut. 

Sedan var det dags för solisten och gitarristen att framföra Mauro Scoccos Du är aldrig ensam. Jag tror att både vi och gästerna blev knockade av sångerskans fantastiska röst! 

Nu var det dags för själva ceremonin och ringväxlingen. Vi hade valt den långa versionen av den borgerliga vigseln och den var över på MAX 2 minuter. Vi var gifta!!

Solisten och gitarristen framförde Bo Sundström och Frida Örns Jag har gått inunder stjärnor, sedan sa vigselförrättaren några väl varda ord innan vi gick ut ur salongen, återingen till Louis Armstrongs We have all the time in the world instrumentalt på gitarr

Jag och min make (!) smet en trappa upp medan gästerna gick en trappa ner för att få sin välkomstdrink. Efter en stund kom även vi ner och alla skålade tillsammans medan vi blev gratulerade. Toastmastern bad oss gå upp på trappan så att gästerna kunde få fina bilder i kvällssolen, och väl där började de blåsa såpbubblor på oss: helt på eget initiativ! Kul överraskning!

Jag är nöjd med vår vigsel. Det blev bättre än förväntat och musikerna var verkligen värda varenda krona!

♥ Alla bilder är tagna av Therese Hagstedt ♥

1 kommentar:

  1. Eftersom jag är troende så väljer jag till mitt bröllop kyrklig vigsel.
    Men jag tycker att Ni valt fin dikt och vackra sånger till Er vigsel.

    SvaraRadera