13 februari 2013

Sömmerska

Min klänning

Jag har fått kontakt med en sömmerska här i stan som verkar jättetrevlig. Hon sa att hon kommer att kunna hjälpa mig med klänningen. Enligt henne är det kanske bäst att vi väntar till sommaren innan vi börjar göra ändringar, så att jag har tid att gå ner så många gravidkilon som möjligt innan vi gör något åt klänningen.

Det som jag troligtvis kommer att behöva hjälp med är:
- Anpassa längden på klänningen
- Eventuellt ta in klänningen lite, iallafall anpassa den så att den sitter perfekt på mig
- Eventuellt göra något åt underkjolen så att klänningens form blir bättre
- Ta bort den insydda bh:n om det går

Jag och sömmerskan ska höras av till sommaren för att boka en tid. Hon sa att i "värsta" fall kan vi vänta tills i augusti om jag vill, eftersom bröllopet inte är förrän i september. Känns skönt att redan nu veta att det finns någon som kan hjälpa mig med klänningen. Eftersom klänningen var så billig (1500 kr inkl frakt från Kina) spelar det inte så stor roll för mig vad det kommer att kosta att göra ändringar hos sömmerska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar