18 februari 2013

Tidsåtgång?

Jag och sambon diskuterade tidsschemat för bröllopsdagen igår. Det är svårt att beräkna tiden tycker vi. Speciellt hur lång tid alla förberedelser kommer att ta. Hur lång tid ska man exempelvis beräkna för hår och smink? Jag ska inte ha någon avancerad håruppsättning utan kommer med största sannolikhet ha utsläppt hår. Ska man ta ta i ordentligt och avsätta tre timmar för hår och smink eller räcker det med två timmar? Jag tar ju hellre i för mycket än för lite när jag planerar tidsåtgången. Sen vill jag inte heller fixa hår och smink för tidigt eftersom man gärna vill att det ska hålla hela dagen. Det är svårt det här...

Vårt preliminära tidsschema för dagen ser ut så här, men inget är skrivet i sten ännu:

11:00-14:00      Hår och smink
14:00-15:00      Matpaus
15:00-18:00      Fotografering (inkl fotografering av vigsel)
17:00                 Vigsel
17:30                 Välkomstdrink
18:00-21:00      Bröllopsmiddag
21:00-21:30      Bensträckare samt ev quiz
21:30                 Bröllopstårta  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar