23 mars 2013

Ändrat mig om tårtdekoration

"Vår" bröllopstårta
Sedan vi bokade drömlokalen och fick se vilka val vi har när det kommer till bröllopstårtan har vi tänkt att vår tårta ska se ut som den på bilden här. Däremot har vi tänkt välja till ett guldfärgat sidenband som dekoration längst ner.

Nu har jag följt en diskussion på Bröllopstorgets forum där den här typen av sidenbands vara eller icke vara diskuterats. Alltså, tårtan blir jättefin när den dekoreras med sidenband men det är inte särskilt praktiskt. Sidenbandet kan bli kletigt och kladdigt, och därmed kan det hela se rätt oaptitligt ut. Dessutom måste bandet tas bort innan servering. Känns lite onödigt att sätta dit ett sidenband när det ändå ska tas bort med en gång. Nu är jag inne på att låta drömlokalens konditor spritsa någon form av pärlband längst den nedre kanten av tårtan istället. Vi får se hur många gånger jag kommer att hinna ändra mig innan vår bröllopsdag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar