6 mars 2013

Det är ingen tävling!


Ibland dyker det upp trådar på Bröllopstorget där blivande brudar vill ha tips för hur de ska göra sitt bröllop speciellt och minnesvärt för gästerna. Vissa skriver rakt ut att de vill att gästerna ska tycka att just deras bröllop är det finaste/pampigaste/mest speciella bröllop de någonsin varit på.

Jag undrar varför man känner det här behovet av att "tävla" med andra brudar? Är det för att vi översköljs av så mycket information och bröllopsinspiration på nätet? Är det en allmän inställning i samhället? Jag är väldigt glad att vi valt att ha ett litet bröllop. Så länge jag och sambon tycker att vårt bröllop är fint och minnesvärt för oss så blir jag nöjd. Om gästerna glömt av hur det var efter ett halvår eller om de tycker att vårt sätt att fira vårt bröllop på inte är det bästa sättet de kan tänka sig så spelar det överhuvudtaget ingen roll för mig. Så länge de vill fira med oss.

På en av mina favoritsidor Intimate Weddings (som förövrigt ändrat sin design!) hittade jag ovanstående citat som jag tycker är hur bra som helst. Inspireras av varandra, men strunta i att försöka "bräcka" varandra. Det är en kärlekshögtid och inte en tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar