13 mars 2013

Makeup bokad!

Fin sminkning! (Bildkälla)
Igår var jag hos min frisör och pratade bröllop. Jag trodde att möjligheten att fixa både hår och sminkning hos henne försvann när hon öppnade eget, men jag hade tydligen fel! Hon kan fixa min makeup och det känns väldigt smidigt att ordna allt på samma ställe så jag bokade min brudsminkning hos henne också. Skönt att kunna bocka av det i to-do-listan. Vi gör en konsultation och väljer ut färger ca en vecka före bröllopet. Det känns tryggt.

När det gäller priser för hår och sminkning beror det lite på vad jag vill ha. Om jag ska ha utsläppt hår gör hon en styling på det för drygt 500 kr. Tillsammans med sminkningen skulle det kosta ca 1200 kr. Vill jag ha lösögonfransar kan det bli lite dyrare. Om jag ångrar mig och vill ha en uppsättning istället för utsläppt hår ska jag räkna med ca 1600-2000 kr för allt sammanlagt. Glömde dock fråga om hyra av löshår ingår i priset. Det måste jag komma ihåg att fråga.

Jag ska färga håret och klippa det veckan innan bröllopet, så jag räknar med ytterligare ca 1500 kr. Sammanlagt blir det 3200-3500 kr, och vi har budgeterat 3500 kr för hår och makeup till mig. Känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar