8 mars 2013

Formuleringar

Jag har suttit lite och fixat med vår bröllopshemsida som vi har gjort som ett komplement till inbjudningarna. En sak som jag har fastnat på är hur man ska formulera sig när det gäller vad man önskar sig i bröllopspresent. Vi har sagt att vi inte tycker att en bröllopspresent är ett måste, utan vi är glada om våra vänner och familj vill fira vår dag med oss. Men om man vill ge oss något önskar vi oss ett bidrag till en bröllopsresa. Det känns dock lite jobbigt att önska sig pengar av gästerna. Man vill ju inte låta girig.

Jag har formulerat mig så här på bröllopshemsidan angående present:

"Eftersom vi har levt under samma tak i flera år har vi det mesta av allt, och lite till. Vi behöver därför inte fler saker. En bröllopspresent är inget måste, men vill ni ändå ge oss en present skulle vi uppskatta ett litet bidrag till en resa genom ett presentkort på Resia. Vi blir lika tacksamma för små bidrag som för lite större". 

Kan man ha det så eller låter det konstigt?
Jag är inte helt nöjd så jag får väl fortsätta att fila lite på formuleringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar