18 mars 2013

Hjärtan i naturen

"Hjärtan i naturen". Bild tagen av mig.

Jag har alltid tyckt att det är lite overkill med brudpar som bara måste ha speciella frimärken när de ska skicka iväg sina inbjudningskort. När prinsessan Viktoria gifte sig och en tid efteråt var det nästan hysteri över de där frimärkena med två guldringar på om jag inte minns fel. Jag har nog aldrig lagt märke till vad för frimärke som suttit på en inbjudan som jag fått hem.

Iallafall. Idag fick jag ett mms av sambon med en bild på ovanstående frimärken. De kommer från en frimärksutgåva från i år som heter "Hjärtan i naturen". Sambon hade ett häfte med dessa över på sitt jobb och de känns ju faktiskt perfekta att använda på kuverten till inbjudningskorten. Jag gillar framförallt det blå och det rosa frimärket.

Klart vi ska ha frimärken med hjärtan på till våra bröllopsinbjudningar! Det är konstigt att man kan dras med i den här typen bröllopsgrejer som man från början tyckte var lite fjantiga. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar