10 mars 2013

Rom?

Bildkälla

Jag och sambon har pratat om att eventuellt ta en långweekend i Rom som bröllopsresa i slutet av september eller början av oktober. Fyra dagar känns alldeles lagom att vara borta när man kommer ha en 3-åring och en 6-månaders bebis hemma (som i så fall får vara hos barnvakt när vi är borta). Jag har surfat på airtours hemsida nu ikväll och drömt mig bort.

Jag skulle gärna ta en slottsweekend i Sverige som bröllopsresa, medan sambon gärna vill åka utomlands. I så fall blir det utan barn, men då vill jag inte vara borta så länge som en hel vecka. Därför känns en långweekend i en europeisk storstad som en bra kompromiss. Andra städer vi pratat om är Paris, Prag och Barcelona. Men Rom känns ändå bäst.

Vi får se om det blir någon bröllopsresa och var den i så fall går.
Om någon har några bra tips om Rom så tar jag tacksamt emot dem! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar