11 mars 2013

Att bjuda eller inte

Jag var och fikade med en kompis igår och det kändes faktiskt jobbigt att jag inte kunde säga något till henne om bröllopet. Vi har valt att endast berätta för familjen att vi ska gifta oss och till dem har vi bara sagt datumet och inga fler detaljer än så. Den här vännen kommer vi inte att bjuda av olika anledningar och hon är faktiskt den enda som jag tror skulle kunna ta illa upp på grund av det.

När vi började planera bröllopet ville jag bara bjuda familjen medan sambon ville bjuda både familj och vänner. Nu blir det familjen plus några av sambons närmsta vänner som han absolut inte kunde tänka sig att vara utan på sin bröllopsdag. Det är en kompromiss vi har gjort, men frågan är om mina vänner kan se det.... Det där med att dra en gräns för gästlistan är svårt. Oavsett hur man gör finns det alltid någon som har åsikter. För mig var det svårt att välja och välja bort bland de vänner jag har, så då var det lättast att inte bjuda någon. Vi vill ju ha ett litet bröllop. Och skulle man bjuda alla för att inte få dåligt samvete så skulle vårt bröllop inte vara så litet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar