9 mars 2013

Kan inte släppa...


Trots att min brudklänning hänger i garderoben kan jag inte riktigt släppa den här klänningen som också finns hos Landy Bridal. Ibland ångrar jag att jag inte beställde den här klänningen direkt istället för min. Då och då får jag infall om att beställa denna klänningen också.

Idag bestämde jag mig därför att räkna ut vad klänningen skulle kosta mig om jag skulle beställa den och åka på att betala tull och moms. Svaret jag kom fram till var att denna klänning skulle kosta mig 2000 kr mer än klänningen jag redan köpt. Jag betalade 1500 kr inkl frakt för klänningen jag redan köpt och med frakt, tull, moms och administrativa avgifter skulle klänningen här kosta mig ca 3500 kr. Och då har jag inte räknat med kostnad för att anpassa klänningen hos sömmerska. Det känns inte helt motiverat.
Nu har jag visserligen redan kollat med Dino Bridal, och de har sagt att de kan göra klänningen för 100 dollar billigare än Landy. Jag vet däremot inte om jag vågar lita på att resultatet blir lika bra hos dem...

Jag tror att den här klänningen får bo kvar i Kina. OM klänningen jag har nu skulle kännas helt fel när gravidvikten är borta så kanske jag får omvärdera det beslutet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar