10 januari 2013

Back to basics...

Det är väldigt lätt att dras med i bröllopshysterin som råder på vissa internetforum. Saker som man inte alls hade tänkt att man skulle ha på sitt bröllop blir plötsligt något som man seriöst överväger. För min del har det handlat om två saker den senaste tiden: Lillyklänningen och festprogram.

Jag har alltid sagt att jag inte vill ha en axelbandslös klänning med "puffkjol", ändå förälskade jag mig i en trots att den inte var vad jag egentligen vill ha och trots att den inte alls känns passande för den typ av bröllop vi ska ha. "Alla andra" visar ju upp bilder på sina fina prinsessklänningar och plötsligt börjar man tveka på sina egna önskemål om en enklare klänning med axelband. "Kanske ska jag också ha..."
Jag ångrar inte att jag beställde klänningen, tvärt om. Den var jättefin och priset var nästan för bra för att vara sant. Men jag ångrar inte heller att den nu mera är på väg tillbaka till Danmark igen. Det känns som helt rätt beslut.

Här om dagen satt jag även och övervägde att beställa snordyra festprogram från Calligraphen, trots att jag egentligen tycker att festprogram är rätt onödigt och om vi nu ska ha det på vårt bröllop så tillverkar vi nog egna.

Nej ibland är det bästa man kan göra att stanna upp och försöka minnas den där prioriteringslistan som man gjorde i början av planeringen. Försöka minnas sina egna drömmar och önskemål.
Vad var det egentligen som är viktigt för OSS? Hur vill VI ha det?
Inte: Vad förväntar andra sig av vårt bröllop? Inte: Hur gör "alla" andra?
Back to basics helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar