9 januari 2013

Inte rätt klänning för mig



Nu har jag provat klänningen ordentligt snörd. Det är en jättefin klänning, och trots att jag gillade den bättre när sambon hjälpt mig med snörningen och den satt "som den skulle" så kvarstår ändå min första känsla. Det här är inte MIN klänning. Den är som sagt jättefin, men den känns inte helt rätt för mig och inte heller för den typ av bröllop vi planerar. Hade vi haft ett stort kyrkbröllop med tillhörande jättefest hade den nog varit ett bättre val. Nej, jag går nog tillbaka till min ursprungliga tanke om vilken typ av klänning jag vill ha: en enklare med axelband av något slag och inte så långt släp.

Eftersom jag är gravid nu (i vecka 29) sitter inte klänningen helt som den ska över magen och med facit i hand borde jag nog ha tagit en storlek mindre för klänningen är lite för stor i ryggen. Framförallt är den alldeles för lång. Hade den känts perfekt i övrigt hade jag kunnat ta den till en sömmerska, men eftersom den inte känns helt rätt för mig så struntar jag i det. Det är klart att en underkjol skulle göra en del på längden, men klänningen är trots det så pass för lång att den ändå skulle behöva läggas upp.

Klänningen är finare i verkligheten än på bilderna. Inte alls lika blank i tyget som det ser ut här. Absolut värd 1895 kr om det är en sån här klänning man vill ha. :)

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag ska gifta mig i Augusti och var och provade olika klänningar tillsammans med en kompis. Fick massor med tips på hur olika tyger är och hur olika klänningar känns att bära. Sen kommer jag förmodligen att beställa från Kina. Har inte riktigt budget för att köpa en klänning här...

    SvaraRadera
  2. Jag har inte riktigt vågat mig på att prova i en brudbutik eftersom jag är gravid. Jag funderar nu på en Kinaklänning. Klänningen på bilden här kostade bara 1895 kr så den var ju inte alls lika dyr som andra klänningar kan vara "här hemma". :)

    SvaraRadera
  3. Du har inte funderat på att be någon sömmerska sy upp en klänning? :D då får man ju det exakt som man vill ha det så det är min plan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har jag. Senast idag faktiskt. ;)

      Radera