20 januari 2013

Bollen är i rullning



Det känns så bra att äntligen ha vårt datum klart. Nu kan vi ta tag i vissa delar av planeringen på ett helt annat sätt än tidigare. Jag har några saker på min "att-göra-lista" som jag tänkte försöka bocka av de närmaste veckorna.

  • Jag mejlade fotograf nr 1 igår för att kolla om hon är ledig vårt datum. Kan inte hon så får jag höra med de andra fotograferna som jag har fått prisförslag av.
  • Imorgon tänkte jag mejla den vigselförrättaren som vi vill ha. På vår kommuns hemsida står att man ska ha en godkänd hindersprövning innan man bokar vigselförrättare, men det känns lite väl "i sista minuten" tycker jag så jag tänkte ta en chansning och höra av mig redan nu.
  • Min frisör ska jag kolla med när jag ska klippa mig nästa gång, om ca 3 veckor. Skulle hon inte kunna fixa min brudfrisyr har jag både en plan B och en plan C så det är nog inga problem.
  • Efter lite googling har jag hittat en duo som uppträder med gitarr och sång på bröllop. Tänkte höra av mig till dem och kolla om de har möjlighet att framföra en låt på vår vigsel och vad det i så fall skulle kosta.
  • Tänkte börja titta efter papper till inbjudningarna nästa vecka.

Det känns skönt att vara i gång på riktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar