5 januari 2013

Färgtema



Jag har inga direkta krav på att allt på vårt bröllop ska färgmatchas och det tror jag inte att sambon har heller. Däremot har jag tänkt lite i banor kring färgtema. Jag vill ha ganska neutrala och diskreta färger och har fastnat för vitt och guld. På de här inspirationsbilderna från The Perfect Palette verkar vitt och guld förknippas med vinterbröllop men det beror ju självklart på hur man väljer att använda färgerna. Jag kan tänka mig att även använda en lite starkare accentfärg, men bara väldigt sparsamt. Eftersom vi troligtvis gifter oss på hösten funderar jag på om man kan dekorera borden med låga vaser med endast en orange gerbera med avklippt stjälk. Tror faktiskt att det kan bli fint tillsammans.

(Bildkälla 1)
(Bildkälla 2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar