24 januari 2013

Våra inbjudningar?

Vår egentillverkade inbjudan
Igår pratade jag och sambon igenom hur vi ska göra med inbjudningarna till bröllopet med tanke på det jag skrev i bloggen. Enligt honom är det onödigt att beställa dyra inbjudningar från Calligraphen när vi kan göra en enklare variant själva. Han tycker att ska vi lägga ner pengar på trycksaker så ska tackkorten prioriteras eftersom gästerna oftare sparar dem efter bröllopet, till skillnad från inbjudningarna. Det har han ju rätt i.

Jag var på stan igår och köpte ett pärlemorskimrande papper som väger 220 g. Tillsammans pillade vi lite i utkastet till inbjudan jag gjort i Word, bland annat ändrade vi font och la till girlangen. Vi blev faktiskt riktigt nöjda med resultatet. Det funkade till och med att skriva ut det lite kraftigare pappret på min skrivare! Det blir inte så mycket pill för oss att göra inbjudningarna själva som jag trodde att det skulle bli. Designen är ju redan klar. De ska bara skrivas ut och sedan skäras/klippas till (formatet är A6). Inga dekorationer eller liknande ska limmas på. Eventuellt kommer vi behöva ändra lite i texten eftersom vigseltiden inte är helt bestämd ännu. Dessutom ska vi såklart skriva ut namnen på dem inbjudan gäller istället för "Namn 1 och Namn 2" längst upp.

Vi har i princip bestämt oss för att använda dessa inbjudningskorten. Eftersom vi bara behöver göra ca 8 st kort kommer vi billigt undan. Varje kort kommer att kosta oss 1,75 kr. Inklusive porto och kuvert kommer inbjudningarna att gå på sammanlagt 94 kr. Skulle vi beställa från Calligraphen skulle allt sammanlagt (med porto) gå på MINST 466 kr, och som sambon sa: De pengarna kan vi faktiskt lägga på något roligare.

Detta känns bra!

1 kommentar:

  1. OJ! Så bra att jag läste detta. Vi hade tänkt att beställa ifrån Calligraphen. Min blivande är grafiker. Så vi kanske kan göra det själva vi med.

    SvaraRadera