18 januari 2013

På tal om brudklänningar...

Bildkälla

Klänningen jag har beställt räknas som en A-linjeklänning, men jag tycker nog att den är en blandning mellan en "Sheat" och en "A-line". Den här bilden visar olika klänningstyper på ett bra sätt. Jag hittade den på den amerikanska bröllopstidningen Bridal Guides hemsida. En riktigt bra hemsida faktiskt med många intressanta artiklar och inspirerande bilder. Den enda klänningsmodellen jag egentligen saknar på bilden är empiremodellen. Här kan man hitta en motsvarande svensk sida om olika klänningsmodeller och vilka brudklänningar som passar olika kroppstyper.

För övrigt fick jag återbetalningen för Lillyklänningen insatt på mitt konto idag. Smidigt att både beställa och returnera till Lilly med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar