23 januari 2013

Inbjudningsfunderingar

Inbjudningskort från Calligraphen. (Bildkälla)

Jag har börjat inse att inbjudan som kan laddas ner gratis och som jag skrev om här kanske ändå inte är optimal för oss. Om vi använder den får vi helt enkelt inte plats med det vi har tänkt skriva. Det är ytterst lite som inte får plats, men ändå. Jag har gjort ett första utkast till en egen version av en inbjudan i Word men frågan är om det inte är enklast att ändå beställa färdiga inbjudningar från Calligraphen. Då slipper jag lägga ner tid och energi på det där med att fixa layout, design och på allt pill med att tillverka och skriva ut inbjudningarna själv. Jag har räknat ut att om vi beställer kortet här ovanför skulle vi få betala drygt 400 kr för våra inbjudningar inklusive frakt. Vi har 1000 kr avsatt för inbjudningar och tackkort i budgeten så det borde inte vara några problem.

Jag tänkte gå förbi en pappersaffär här i stan idag och se om jag hittar något fint papper till inbjudningar, men jag börjar seriöst att överväga att gå den enkla vägen och beställa färdiga inbjudningskort. Ska prata med sambon och se vad han säger om saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar