3 december 2012

Beställde en klänning...


Några dagar efter att sambon friade beställde jag faktiskt hem den här klänning från Chicy som jag spanat på ett tag. Den ser ut så som jag tänkt mig min framtida brudklänning och dessutom kostar det bara 799 kr. Det är ju ingenting när det gäller brudklänningar. Om den skulle passa mig hade det varit superbra för budgeten!

Tyvärr passade inte klänningen mig alls. Den var inte smickrande någonstans så det fick bli en retur. Nu var jag visserligen gravid när jag beställde klänningen, men magen var inte lika stor då som den är nu. Ändå såg jag MER gravid ut i klänningen än vad jag egentligen var. Sedan dess har jag konstaterat att jag inte passar i klänningar i empiremodell, dvs som är skurna under bysten. De får mig att se större ut än vad jag är.

Det finns säkert många andra som skulle passa bra i klänningen. Den var fin och jag upplevde den som välsydd så den får bli mitt bröllopstips för idag. :)

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar