4 december 2012

Vigselring


Eftersom jag har har en förlovningsring med stenar kommer jag troligtvis att välja en slät ring som vigselring. Jag gör lite tvärt emot vad man brukar här som ni kanske märker. Ett tag var jag inne på att ha två ringar med stenar i, men det känns som att det blir lite kaka på kaka och inte riktigt min stil med så mycket "bling".

På bilden ser ni sambons förlovningsring. Den är Classics modell 31-6K, en slät ring som är 6 mm bred. Jag har samma version av ring fast med stenar nu. Jag vill ha en likadan ring som min sambo till vigselring, men den ska vara 3-3,5 mm bred. Min förlovningsring är 3,5 mm bred och jag vill inte att det ska bli för brett när jag ska ha två ringar tillsammans. Det skulle se jättekonstigt ut på mina fingrar. Sambon har bestämt sig för att bara ha en ring, och gravera vigseldatum i sin förlovningsring istället för att köpa en ring till när vi gifter oss. Jag tror det är rätt vanligt att killar gör så.

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar