14 december 2012

Festlokal


Jag har en del funderingar när det kommer till festlokal. Vi kommer troligtvis att ha ett mindre, intimt bröllop med få gäster och då måste festlokalen vara anpassad efter det. Lokalen får inte vara för stor, utan det ska kännas mysigt för ett sällskap på cirka 20 personer. Det får inte bli att vi sitter några stycken mitt i ett stort och tomt rum. Eftersom jag även vill kunna ordna bröllopsfesten, eller snarare middagen, så att vi köper ett bröllopspaket och därmed slipper stå för mat, dryck, dukning, dekorationer, städning osv själva, begränsas utbudet av lokaler i våra trakter något.

Jag vet en festlokal här i stan som skulle vara perfekt, men jag blev lite avskräckt av de konstiga mailsvar jag fick när jag skickade några frågor till dem. Om de inte ens förstår skriven text, hur ska vi då kunna förklara hur vi vill ha det så att det går fram helt och hållet? Dessutom är kuvertpriset på det stället lite väl högt.

Ett annat alternativt är kontakta restauranger i närheten och se om de har möjlighet att ordna bröllopsmiddag åt oss i ett avskiljt rum, så att man inte behöver abonnera en hel restaurang. Det finns en restaurang som jag verkligen skulle kunna tänka mig, men jag tror inte att de har något avskiljt rum för oss att sitta i. Jag ska nog skicka iväg ett mail och fråga.

Att ha bröllopsmiddagen hemma hos oss själva eller hos våra föräldrar känns inte som något alternativ. Om någon hade haft ett hus modell större eller en perfekt trädgård skulle det kanske fungera, men inte som det ser ut nu.

Bilden har inte något med inlägget att göra egentligen, förutom att jag tycker att lokalen ser fantastiskt fin ut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar