10 december 2012

Rosa trend?


Expressen skriver idag om att rosa brudklänningar har blivit en minitrend i Hollywood efter att bland annat Jessica Biel hade en rosa brudklänning när hon gifte sig med Justin Timberlake i slutet av oktober. Expressen påstår att den här trenden är på väg till Sverige nu.

En rosa brudklänning är nog inte min grej, däremot skulle jag kunna tänka mig att gifta mig i en "vanlig" klänning i en annan färg än vit. Frågan är om detta verkligen kommer att bli en "trend". Jag håller med Expressens moderedaktör Emma Danielsson i att jag inte tror att trenden kommer att slå på en bredare front i Sverige. En och annan kanske nappar på att bryta traditionen och ha en rosa klänning, eller en helt annan färg för den delen. Med största sannolikhet kommer dock klänningen jag har på mig på min bröllopsdag att vara vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar