17 december 2012

Brudfölje


Jag kommer inte att ha några brudtärnor när jag gifter mig. Det har faktiskt aldrig varit aktuellt. Den främsta anledningen är att det inte finns någon självskriven kandidat förutom min syster då kanske, men jag VET att hon skulle tokvägra. Det är verkligen inte hennes grej att vara brudtärna. Jag tänker att de saker som jag eventuellt skulle behöva en tärna för, som att hålla mig sällskap hos frissan och hålla min bukett då det behövs under vigseln, kommer att lösa sig ändå. Där ställer nog min syster eller min blivande svärmor upp utan att det behöver kallas något speciellt.

Om sambon vill ha en eller flera marskalkar så får han gärna ha det. Jag är inte en brud som hänger upp mig på att det "måste" vara jämna par. Om våra barn vill vara brudnäbbar när vi gifter oss får dom vara det, men jag tänker inte tvinga dom. Dessutom kommer de troligtvis bara vara 3-3,5 år och 6 månader-1 år när vi gifter oss så de kanske är för små.

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar