7 december 2012

Fotochecklista



Eftersom fotograferingen av vårt bröllop ligger högt på min prioriteringslista och jag inte vill att fotografen ska glömma ta någon typ av bild som är viktig för oss att ha som minne av vårt bröllop, har jag tänkt använda mig av en så kallad fotochecklista. Jag gillar den här som jag har hittat på bröllopsguiden.se.

Min tanke är att jag och sambon ska gå igenom listan innan vår första träff med fotografen och markera vilka bilder som vi vill ha med och på det sättet vet fotografen vilka bilder som ska prioriteras vid fotograferingen. Jag tänkte ta en kopia av vår lista så att både vi och fotografen har varsin. Det skulle vara så snopet att efter att bröllopet är över komma på att man glömde be fotografen att ta en viss typ av bild som man väldigt gärna ville ha haft. Jag tror att det är viktigt att ha tänkt igenom ordentligt innan fotograferingen om det är någon särskild typ av bild som man vill att fotografen ska ta, och att dessutom förmedla detta till fotografen på ett tydligt sätt så att det inte blir några missförstånd. Där tror jag att fotochecklistan är ett riktigt bra hjälpmedel! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar