28 december 2012

Brudbukett



Om jag inte väljer en konstgjord brudbukett så vill jag nog ha en väldigt liten bukett, ungefär i stil med en tärnbukett. Kanske några enstaka handbundna rosor eller germinis. Jag tror att jag vill ha en brudbukett med vita blommor, men kan också tänka mig att ge floristen fria händer inom min budget så länge storleken på buketten blir rätt. Jag är inte så förtjust i de stora droppformade buketterna av typen som kronprinsessan hade när hon gifte sig. Blommor är som sagt inget jag prioriterar vid vårt bröllop, men jag vill nog ändå ha någon form av bukett vid vigseln. Buketten på den översta bilden är den jag tycker jag bäst om, men jag skulle nog vilja ha den med bara rosorna och hoppa över pärlorna och "det gröna".

(Bildkälla 1)
(Bildkälla 2)
(Bildkälla 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar