8 december 2012

Bröllopsinbjudan


Något som jag inte prioriterar speciellt mycket är hur vår bröllopsinbjudan ska se ut. Nu lutar det åt att vi kommer att ha ett väldigt litet bröllop, eventuellt med endast närmaste familjen inbjuden, så det blir troligtvis någon form av budgetalternativ när det kommer till inbjudningar. Sms eller mail känns dock lite väl tråkigt.

Förra våren fick vi en inbjudan till min kusins bröllop. Man såg att de hade lagt ner mycket tanke och pengar på sina inbjudningar, men för min del kunde de lika gärna skickat ett vanligt vykort. Deras bröllopsinbjudan satt på vår anslagstavla fram till bröllopet hade ägt rum och sedan slängdes den. Jag känner inte att jag är beredd att lägga en massa pengar på lyxiga inbjudningar, men alla prioriterar olika.

Jag gillar enkla och stilrena bröllopsinbjudningar där informationen framgår tydligt. Här finns en GRATIS bröllopsinbjudan att ladda ner (se bild). Perfekt för mig som inte är speciellt pysslig av mig. Min tanke är att använda mig att denna inbjudan och skriva ut den direkt på ett fint, lite tjockare papper. Klart!
En annan idé är att köpa fina vykort och handskriva informationen på. Gifter man sig i kyrkan så kanske det finns vykort med en bild av just den kyrkan man valt.

Om vi väljer att ha ett större bröllop hade jag kunnat tänka mig att komplettera inbjudan med en bröllopshemsida där man lägger ut information som inte får plats på själva inbjudan. Exempelvis väganvisningar och önskelista.

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar