5 december 2012

Konstgjord brudbukett


Jag har funderat på att köpa en konstgjord brudbukett till bröllopet. På etsy.com finns mycket fint när man söker på "wedding bouquet". Dessa tre buketter är från Morgan Hill Designs som säljer olika bröllopssaker på Etsy under namnet braggingbags. Jag tycker att de är helt fantastiska och verklighetstrogna! Buketterna är gjorda av handbundna silkesblommor i olika färger och är bara en axplock av det som säljs av Morgan Hill Designs och på Etsy. Buketterna på bilderna kostar mellan 543 kr och 604 kr, exklusive frakt från USA (ca 140 kr enligt Morgan Hill). Inga farliga priser tycker jag eftersom en brudbukett av riktiga blommor lätt kan gå på över 1000 kr. För att kolla in Morgan Hill Designs på Etsy, klicka på länken "Bildkälla" längst ner i detta inlägg.

Jag gillar tanken på att antingen spara buketten efter bröllopet eller sälja den vidare. Jag är inte så sugen på att betala en stor summa för en riktig brudbukett där blommorna ändå dör efter några dagar.

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar