26 december 2012

Efternamn

Jag kommer att ta min sambos efternamn när vi gifter oss. Han har ett väldigt ovanligt namn och jag skulle bli den enda i Sverige med min namnkombination om jag tar hans efternamn. Kommer bara behöva vänja mig vid att få förklara för folk hur det ska uttalas. Jag gillar visserligen mitt nuvarande efternamn och det är inte jättevanligt, men det finns en till i den här staden som heter precis samma som jag och vi har faktiskt blivit hopblandade vid mer än ett tillfälle... Det har varit väldigt störande.

Lilleman har än så länge mitt efternamn och det kommer hans lillasyster/lillebror också att få till att börja med. Det har varit väldigt viktigt för mig att mina barn ska heta som jag, så när jag byter efternamn kommer de självklart att byta också. Jag ser fram emot att hela familjen kommer att heta samma sak! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar