25 december 2012

Intimate Weddings

När jag satt och googlade en dag hittade jag en hemsida/blogg som passar mig väldigt bra.
Intimate Weddings är en amerikansk sida om och för små bröllop. På hemsidan finns tips, idéer samt bilder och information från riktiga bröllop. Vad som är ett litet bröllop är visserligen en definitionsfråga. Här sätter de en gräns på 75 gäster, vilket för mig skulle vara ett ganska stort bröllop. Sen finns det även exempel på bröllop på hemsidan där brudparet hade noll gäster. Det viktiga är att ett litet bröllop inte behöver vara mindre speciellt än ett stort!

När jag läser om varför Christina, som startat sidan, valde ett litet bröllop är det som att läsa om mig själv!

"I had been to enough weddings to know what I didn’t want at our wedding, which included: A)A mile-long receiving line B) Drunk people doing ‘The Macarena’ c) $400 cake smashed into my face D)People singing silly rhyming songs to get us to kiss."

Jag känner bara mer och mer nu att ett litet, intimt bröllop är vad jag vill ha. Thank God för den här hemsidan!

Intimate Weddings listar anledningar till varför man ska välja ett litet bröllop. Här är några anledningar jag håller med om:
  • You get to celebrate one of the biggest days of your life surrounded by people who love you
  • You can save money
  • Some couples choose a small guest list not necessarily because their budgets are small, but because they can pull out all the stops and have a truly lavish wedding. You get more ‘wow’ for less wallet with a small wedding.
  • When the guest list is small the bride and groom can spend time with each of their guests, making them feel welcome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar