27 december 2012

Brudbutiken som försvann

Ungefär samtidigt som sambon friade till mig meddelade brudbutiken här i stan att de skulle stänga. Jag har alltid tänkt mig att om jag ska gifta mig i en "riktig" brudklänning så ska jag köpa den där. Men eftersom jag var gravid vågade jag inte gå dit trots att de hade rejäl utförsäljning på samtliga klänningar. Jag var rädd för att förälska mig i en  klänning som sedan inte skulle passa efter graviditeten. Nu i efterhand kan jag ångra att jag inte gick dit ändå. Speciellt med tanke på att de flesta brudbutiker verkar ha en leveranstid på minst 3 månader. Jag kommer att behöva beställa en klänning dagen efter förlossningen om vi håller fast vid att ha vår vigsel i oktober... Jag hade kanske kunnat hitta min drömklänning till vrakpris om jag bara hade gått till den där brudbutiken. Jag hade ju ändå inte speciellt mycket mage i oktober, iallafall inte mot vad jag har nu. Ja ja, det är lätt att vara efterklok. Ibland känner jag att det kanske vore lättast att vänta med bröllopet tills april 2014 så att det slipper bli så stressigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar