18 december 2012

Datumfunderingar

Vi har inte bestämt datum för vårt bröllop ännu. Det enda vi har sagt är att det blir antingen hösten 2013 eller våren 2014. Sambon ville först att vi skulle gifta oss redan till sommaren, men eftersom vårt andra barn är beräknat i månadsskiftet mars/april vill jag ha några månader på mig att bli mig själv och hitta nya rutiner efter förlossningen. Graviditetsvikten satt som berget efter att vår son föddes och jag vill gärna känna mig någorlunda som mig själv kroppsligt när jag gifter mig...

Vi har pratat om att gifta oss antingen i oktober eller i april. Just nu lutar det mest åt oktober 2013 för min del, lite för att det är lågsäsong för bröllop då men mest för att vi förlovade oss i oktober 2012. Oktober har blivit lite av vår månad. De datum jag kollar på nu är: 5/10-2013, 12/10-2013, 19/10-2013, 12/4-2014 samt 26/4-2014. Det är inte så lätt det där med att välja datum.
12 oktober 2013 känns som ett bra datum, men 19 oktober är vår förlovningsdag så det hade också varit kul att gifta sig då. Höstfärgerna ute är väl visserligen som finast precis i början av oktober.

Sambon ska självklart få säga sitt också. Vår plan är att ta en dag med barnvakt nu runt jul och sätta oss ner tillsammans och diskutera hur vi vill att allt ska vara när det kommer till vårt bröllop. Planeringsfreaket i mig jublar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar