21 december 2012

Prioriteringar

Jag och sambon har bestämt att vi ska ta en dag nu under jul- och nyårsledigeheten och skaffa barnvakt så att vi kan sätta oss ner i lugn och ro och prata om vårt bröllop och hur vi vill att det ska vara. Vi behöver framförallt bestämma datum!

Jag vill väldigt gärna höra från sambon vilka delar som han tycker är viktigast och vad han vill prioritera. Jag har själv funderat på vad som är viktigast för mig, vad som är mindre viktigt och vad jag absolut inte vill ha. Skulle något på min lista vara precis motsatt av vad sambon tycker får vi väl vara beredda att kompromissa. Jag tror att det är jätteviktigt att sätta sig ner och göra en lista på vad man tycker är viktigast redan tidigt i planeringen, då är det lättare att inte ryckas med i vad alla andra tycker och tänker om vårt bröllop, och om hur det ska vara. Vi gifter oss för vår egen skull och inte för någon annans skull!

Här är min prioriteringslista:

Viktigt för mig:
  • Att jag känner mig fin i min brudkläning (vilken typ av klänning det är spelar mindre roll)
  • Utseende i övrigt med hår och smink
  • Ringarna
  • Fotograf 

Mindre viktigt för mig:
  • Festen
  • Bröllopsresa
  • Brudbukett
  • Transport
  • Inbjudningskortens utseende
  • Bröllopsnatt på hotell (jag kan lika gärna spara de pengarna och sova hemma) 

Jag vill inte ha:
  • Möhippa
  • Stor fest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar