16 december 2012

Spartips från Martha Stewart!


En sida jag har varit inne och kikat lite på sedan förlovningen är Martha Steward Weddings. Där kan man få alla möjliga olika tips och inspiration inför sitt bröllop.
Jag fastnade för några tips hon hade för hur man kan spara in på olika saker för att på så sätt trimma sin bröllopsbudget och tänkte att jag skulle dela med mig av några av tipsen:
  1. Begränsa alkoholen. Tipset här är att bjuda på vin och öl och hoppa över annan alkohol eftersom de allra flesta gästerna kommer att vara nöjda med antingen det ena eller det andra.
  2. Ha bröllopstårtan som dessert. Hoppa över desserten och gå direkt på tårtan. Det blir lite kaka på kaka med båda två.
  3. Servera endast champagne till brudskålen, och inte hela kvällen.
  4. Dekorera borden med frukt istället för med blommor. Vackra gröna äpplen, citroner eller limefrukter snyggt upplagt kan vara lika fint som blomsterarrangemang. 
  5. Dekorera borden med vackra ljus istället för blommor.
  6. Ha ditt bröllop under lågsäsong (det kommer vi troligtvis att ha).
  7. Låna smycken och accessoarer av vänner och familj istället för att köpa nya.
  8. Be vänner och familj om hjälp. Det kanske finns någon i din närhet som är superduktig på att baka tårtor eller att fixa hår. Utnyttja dina kontakter!
  9. Köp brudklänningen på rea. I Sverige tror jag att det brukar vara rea på brudklänningar runt oktober.
  10. Ha koll på era prioriteringar! Prioritera det som är viktigast för er. Om du drar in på annat kan du spendera mer på det som är viktigast för just er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar