15 december 2012

Min mammas brudklänning



Den här klänningen hade min mamma på sig när mina föräldrar gifte sig i slutet av 70-talet. Det är en enkel bomullsklänning med små blommor på. Jag tror att den var cremefärgad från början, men den har nog blivit lite missfärgad de senaste 35 åren när den har hängt i garderoben. Jag tror att det är på grund av att min mamma hade en enkel bomullsklänning när hon gifte sig som gör att jag inte känner att det är livsviktigt för mig att ha en "riktig" brudklänning.
Och ja, jag har provat klänningen. Den är lite för liten för mig. ;)

Lite onödigt vetande är att mina föräldrar inte ens hade varit tillsammans i ett år när de gifte sig. Men de höll ihop i över 20 år och var fortfarande gifta när min mamma dog för snart 15 år sedan. Pappa är numera omgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar