6 december 2012

Fotograf



Igår roade jag mig med att kolla upp olika fotografer på nätet. Det finns ju hur många som helst som tar helt fantastiska bilder! En duktig fotograf är något som jag prioriterar på vårt bröllop. Bilderna är ju en av de få saker man har kvar efter sin bröllopsdag.

Vi har en fotograf som vi gillar som tog gravidfoton på mig när jag var gravid med lilleman och som också har tagit familjebilder på oss. Hon är jätteduktig och jag kan absolut tänka mig att anlita henne igen, men samtidigt är jag lite sugen på en annan fotograf.

Mina tre favoritfotografer just nu är Linda Jönér, Therese Hagstedt och Eva Quirbach.  För mig är det viktigt att fotografen har ett bildspråk som tilltalar mig och att han/hon är bra på att ta foton i naturliga miljöer med naturligt ljus. Jag gillar inte uppställda porträtt tagna i studio. Vi är troligtvis intresserade av porträttfotografering och fotografering under vigseln. Hade man haft en obegränsad budget hade det varit fantastiskt att anlita en fotograf för en heldagsfotografering, men det brukar gå på minst 30 000 kr verkar det som. Jag har bara kontaktat en av ovanstående fotografer ännu. Jag vill gärna veta priser och vad som ingår i priset. Vi vill ha ett fotopaket där det ingår att vi får med många bilder för det priset vi betalar. Jag ska sätta mig ner och maila fler fotografer under veckan tror jag.

(Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar