29 december 2012

Jag är Kär!

Jag var inne på Lilly's hemsida här om dagen och hittade den här klänningen som jag 
kärat ner mig i fullständigt! Den är egentligen inte alls vad jag har tänkt mig. Jag skulle absolut inte ha axelbandslös klänning och verkligen inte en med "puffig" kjol, men sedan jag hittade den här klänningen kan jag inte sluta tänka på den. Det bästa av allt är att den är på rea just nu. Den har kostat nästan 4000 kr men nu kostar den 1895 kr. Med frakt från Danmark skulle det bli 2000 kr! Det är för bra för att vara sant. Billigare än en Kinaklänning!

"Problemet" är bara att enligt Lilly's storleksguide ligger jag mitt emellan storlek 38 och storlek 40. Med mitt höftmått och midjemått skulle jag ha storlek 38, men mitt bystmått passar till storlek 40. I storlek 40 är dock höftmåttet drygt 10 cm för stort (!). Det är visserligen snörning i ryggen så jag hoppas att om man snörar åt klänningen så mycket man kan så kanske passformen ändå blir bra. Annars får jag väl försöka hitta en sömmerska som kan sy in den åt mig. Jag tror inte att jag kommer att kunna klämma ner mina bröst i storlek 38...

Nu är bara frågan om man ska våga chansa. Det är 14 dagars returrätt, men jag har hört att returfrakten ska vara ganska dyr. Samtidigt vill jag verkligen chansa när jag kan få en sån här fin klänning till ett så bra pris! What to do?

2 kommentarer: